torsdag 18 augusti 2011

Splittrad? Vem? Jag? Nej, inte då...

Med två mätta, torra och sovande barn kan man ibland få en smula tid över till att roa sig med lite av varje. Om man har tur och lyckas få dem att somna samtidigt vill säga. Som just nu. Ah... tystnad! Vad jag saknar dig ibland.

Räknade precis efter hur många mer eller mindre pågående skrivprojekt jag har - i skrivande stund alltså. Av erfarenhet vet jag att fler dyker upp med jämna mellanrum vare sig jag vill eller inte. Jag inser förstås att jag i och med det måste bli bättre på att avsluta mina projekt också. Hur nu det ska gå till... :-P

Resultat: Om jag bortser från bloggen och bok nummer två (reseskildringen) så landar siffran på inte mindre än tio stycken... om jag räknat rätt. (Det finns en anledning till att jag inte gillar att undervisa i matematik :-P.) Ett som är i slutfasen (barnboken) och som bara väntar på att jag ska ta mig an slutredigeringen, två som rör min familj och som därför delvis hör samman och som är ständigt pågående (åtminstone i mina tankar och ibland i nedskrivandet av anteckningar tänkta för framtida bruk), två som jag är mitt uppe i men som ligger lite på is på grund av tidsbrist (novellsamling samt ungdomsbok om vampyrer - båda halvfärdiga... eller möjligtvis lite mer...), ett som jag skriver regelbundet på flera gånger i veckan men som jag inte riktigt vet vad det kommer att bli av än (kortroman alternativt novella tror jag), tre stycken som fortfarande inte lämnat planeringsstadiet - tyvärr - men som jag hoppas kommer att göra det i framtiden (två barnböcker och en ungdomsbok med skräckberättelser/noveller), slutligen ett färdigt första utkast till en barnbok som ligger på datorn lite lagom bortglömt sådär.

(I sammanställningen ovan har jag givetvis inte räknat in alla de påbörjade eller mer eller mindre färdiga utkast till diverse barnberättelser, noveller och kortare prosastycken som ligger på datorns hårddisk och samlar damm och som troligen allra helst borde förflyttas till papperskorgen. Inte för att jag kommer att förflytta dem dit. Inte heller räknar jag med att använda dem till något. Eller ens hitta ett frö ibland dem som kan gro till något bättre. Men det tar ändå emot att bara dumpa dem. Det ligger timmar av arbete bakom dem... för att inte tala om vilken nostalgitripp det kan bli någon dag.)

Hm mm... höll nästan på att glömma... jag leker lite med tanken på ytterligare ett skrivprojekt. Ännu så länge existerar det bara på idéstadiet men... vem vet? Kanske dyker något upp där det kan passa in? Kanske till och med förr än jag anar? :-P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar