tisdag 21 januari 2014

Bästa fyndet eller om vikten av att skriva ner sina idéer direkt

Att gå igenom halvskrivna gamla anteckningsböcker och osorterade högar med skrynkliga och ibland till och med halvt sönderrivna papperslappar är som att gå på en riktigt spännande skattjakt. Minst sagt. Det absolut bästa fyndet - hittills - är flera nedtecknade sidor med tankar och idéer kring ett barnboksprojekt som jag länge velat göra. Att gå igenom anteckningar som jag klottrade ner för flera år sedan var helt fantastiskt eftersom jag helt glömt bort hur långt jag faktiskt hade kommit i mina planer. Varje gång jag funderat på att ta tag i det där bokprojektet så har det känts motigt, mycket på grund av att jag känt att jag tappat taget om de där första kreativa tankarna jag hade när idén först dök upp. Och det är dessa som jag nu äntligen återfunnit.

Som min granntjej och "nästantonåring" förmodligen skulle uttrycka det (och i egenskap av nästantonåring torde hon ha koll på de flesta av dagen "inneuttryck"):

Helt Amazing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar