onsdag 1 januari 2014

Skrivmål 2014

Ok. Jag gör ett försök. Kanske skulle 2014 års skrivmål kunna tänkas se ut något så här. Det är ju trots allt hela tolv månader det handlar om. Och revidera kan man ju alltid göra efter hand, inte sant. Inte minst om jag gör som jag gjorde förrförra hösten och skriver ner mål för varje månad. För utrymme för nya spännande projekt som kan dyka upp måste alltid få finnas. Måste erkänna att det ska bli lite spännande att jämföra den här listan nedan med vad jag faktiskt hunnit med när det här året närmar sig sitt slut. Förhoppningsvis. Ok. Då kör vi.


Skrivmål 2014
  • Läsa igenom en sista gång och där det behövs lägga sista handen vid de nyskrivna kapitlen till nya upplagan av reseskildringen som är tänkt att komma ut i år.
  • Skicka dessa vidare till förlag/layout.
  • Göra klart bearbetningen av Trollsagan som jag påbörjade förrförra året.
  • Skicka Trollsagan vidare till mina väntande betaläsare.
  • Skriva igenom Trollsagan en sista gång och skicka till förlag.
  • Skriva klart utkastet till Vampyrberättelsen.
  • Läsa igenom romanutkastet jag skrev under NaNoWriMo 2012.
  • Skissa på en bearbetning av romanutkastet.
  • Fundera på och besluta om ett ämne att skriva om i årets NaNoWriMo.
  • Delta i NaNoWriMo och skriva ett utkast till ännu en roman eller ungdomsbok, eventuellt en uppföljare till Trollsagan eller Vampyrberättelsen.
  • Skriva utkast till minst 5 noveller så att jag kommer ett steg närmare en novellsamling.
  • Skriva igenom/skriva om/skriva klart minst tre av de noveller/novellutkast jag har liggande.
  • Använda mig av min anteckningsbok i större utsträckning än tidigare och skriva ner idéer och utkast till berättelser när de kommer till mig istället för att vänta tills jag sitter vid datorn och riskera att de går förlorade.
  • Söka minst ett skrivarstipendie.
  • Delta i minst en novelltävling.
  • Ta tag i mina planer på en skrivarkurs alternativt skrivarcoach eller skrivargrupp.
  • Skriva minst ett inlägg på bloggen varje vecka.

Vad tror ni? För ambitiöst? För tunt? För...?

Eller alldeles, alldeles lagom? Jag har försökt täcka in de saker som hänger i luften och som jag känner att jag vill bli färdig med - en gång för alla. Samtidigt har jag skrivit upp sådant som jag vet ger mig energi och inspiration. Förhoppningsvis har jag lagt det på en sådan nivå att det kommer att kännas rimligt när jag väl är mitt inne i det. Så snart Macbooken är tillbaka från reparation återkommer jag med en lista över januari månads skrivmål.

Wish me luck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar