lördag 15 september 2012

Vad en liten trollunge drömmer om

Hon vänder sig om i sängen och mumlar något ohörbart. En hårlock, fuktig av sömnens svett, lossnar från hennes kind och faller ner på kudden. Jag ser på henne där hon sover. Länge. När hon sträcker ut händerna framför sig tror jag först att hon är på väg att vakna. Jag håller andan. Vill inte störa. Men hon bara sträcker ut armarna framför sig i sömnen och för ihop händerna i en rörelse jag känner igen. "Titte" mumlar hon. "Titte". (katt) 

2 kommentarer:

  1. Så fint skrivet! Jag blev lite rörd när jag läste detta.. Du skriver så många tankvärda inlägg och delar med dig av ditt liv och din vardag. Tack!

    SvaraRadera
  2. Tack själv Maria! :-) Så fina ord att jag nästan rodnar.

    Har funderat lite på att lägga ut lite mer "egna texter", det blir ju en del sådana när jag hinner.

    Lite roligt var det när jag skrev det där för hon pratar ofta i sömnen utan att jag förstår men så blir det "katt" första gången ett riktigt "sömnpratarord" kommer. Hon är en riktigt liten kattokig tjej. (Undrar var det kan komma ifrån... )
    Kram!

    SvaraRadera